به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، هدف اول این کتاب این است که محدودیت خویش را در این زمینه بپذیریم. دانش کنونی ما برای تغییر مبتنی بر این است که در گام های منظمی فرایند تغییر را عملی کنیم.
مرحله ی اول: تفهیم و اطلاع رسانی به اعضای سازمان در مورد اهمیت تغییر و نیاز سازمان به آن و احتمالا مرحله ی دوم اجرای فرآیند تغییر است که شاید منجر به گسترش تغییر در سایر بخش های سازمان بشود. اما تغییر واقعی در دنیای واقعی هیچگاه به طور خطی از این مراحل پیروی نمی کند و این خود یک تناقض بین دانش نظری با دانش عملی است، که این کتاب تا حدی می تواند این تناقض را حل نماید و نکته دیگر اینکه زمانی باید به فکر برنامه ریزی برای تغییراتی عمده باشید که در اوج موفقیت هستید و از وضعیت کنونی سازمان لذت می برید.
کتاب حاضردارای شانزده فصل می باشد که در فصل اول منابع مهم برای درک تغییر سازمان ، فصل دوم باز اندیشی در مفهوم تغییر سازمانی ،فصل سوم تاریخچه مختصری از تغییر سازمانی ،فصل چهارم مبانی نظری سازمان ها و تغییر سازمانی ،فصل پنجم ماهیت تغییر سازمان ،فصل ششم سطوح تغییر سازمانی ،فصل هفتم تغییر سازمانی تئوری و تحقیق ،فصل هشتم مدل های مفهومی برای درک تغییر سازمانی ،فصل نهم مدل های یکبارچه برای درک سازمان ها وبرای هدایت ،فصل دهم مدل علّی بورک - لیتوین از عملکرد و تغییر سازمان ،فصل یازدهم تغییر فرهنگ سازمانی ،فصل دوازدهم درک سیستم های باساختار نرم ،فصل سیزدهم رهبری انتقالی ،فصل چهاردهم رهبری تغییر سازمانی ،فصل پانزدهم خلاصه و جمع بندی ودر فصل شانزدهم به دانستن چه چیزنیاز داریم پرداخته شده است.
این کتاب 336 صفحه ای در شمارگان500 نسخه و با قیمت 20.000تومان به بازار نشر ارایه شده است.
گفتنی است، علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به آدرس تهران - خيابان انقلاب - بين فلسطين و چهار راه وليعصر- فروشگاه و نمايشگاه دائمي كتاب جهاددانشگاهي مراجعه نموده و یا با شماره تلفن : 02166487625 حاصل نمایند.