برگزاري کارگاه مشاغل خانگي با حضور نخبه و کارآفرين بين‌المللي در جهاددانشگاهي چهارمحال و بختياري

کارگاه مشاغل خانگي با حضورنخبه و کارآفرين بين‌المللي ، پروين برادران در جهاددانشگاهي چهارمحال و بختياري برگزار شد.
کدخبر :481418
تاریخ : شنبه 26 اسفند 1396
ساعت: 32 : 12 
 

به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي چهارمحال و بختياري، پروين برادران ٢٣ اسفندماه در اين کارگاه به اهميت الگوي نقش در كار آفريني اشاره و اظهار کرد: بازنگري به صورت نوين در حوزه کسب و کارهاي مشاغل خانگي به ويژه حوزه صنايع دستي توسط جهاد دانشگاهي امري بسيار پسنديده است.
وي افزود: موجب خرسندي است که چهارمحال و بختياري يكي از هشت استان پايلوت اجراي طرح الگوي نوين توسعه و ساماندهي مشاغل خانگي در كشور انتخاب شده است و اين امر فرصتي است که فعالان حوزه مشاغل خانگي با مشاوره علمي مجموعه جهاد دانشگاهي، نهايت بهره‌برداري را داشته باشند.
برادران خاطرنشان كرد: بايد براساس آينده‌نگري طراحي کرد و شاخص‌ها را به صورت مناسب در كنار يکديگر چيد تا موفقيت حاصل شود.
وي تصريح كرد: آموزش و توانمند سازي در افراد از جمله عوامل مهم در ايجاد يک شغل خانگي است.
برادران با اشاره به اينكه نبايد تنها به حمايت مسئولان اكتفا کرد، اضافه کرد: با داشتن جديت و توسعه ارزش‌ها در رسيدن به اهداف، گام برداشته شود.
وي با بيان اينکه در كارآفريني منابع مالي رتبه پنجم تا ششم را دارد، ادامه داد: لازم است كارآفرينان با داشتن انگيزه و آموزش، جذب تيم‌هاي متخصص و حرفه‌‍اي شوند و در اين مسير با تغيير نگرش در برنامه‌هاي خويش، به سوي پيشرفت حرکت کنند.
برادران يكي از راه‌هاي موثر كسب موفقيت را در زمينه كارآفريني، ورود به فضاي خلاقيت دانست و عنوان کرد: ارتباط مناسب با افراد اعم از مشتري، توليد كننده، مسئولان و حامياني كه شما را در رسيدن به هدف همراهي مي‌كنند نيز از عواملي است که نقش موثري در موفقيت دارد.
وي اظهار کرد: جذب سرمايه‌گذار به منظور ايجاد سرمايه و حمايت مي‌تواند موجب توسعه و پيشرفت در اين زمينه شود.
 برادران بازنگري در نيازها، ايجاد شناسنامه براي محصولات جهت اتصال به بازار، قدم برداشتن در فضاي سرمايه‌گذاري بر مبناي نوآوري، مذاكره با مشتري در امر قيمت‌گذاري و تبليغات را از مواردي برشمرد که نقش بسزايي در کارآفريني ايفا مي‌کنند.
وي در خصوص بازاريابي گفت: بايد ارتباط با مشتري را حفظ كرد و بيشتر به امر بازارسازي كه ارتباط ميان مشتري و توليد كننده است، پرداخته شود.
برادران لازمه موفقيت در فروش را، گام برداشتن در علم نوين دانست و خاطرنشان کرد: كارآفرينان بايد خود را به رسانه ديجيتال تجهيز کرده و آموزش‌هاي مربوط را به صورت ضمني و رسمي در كنار افراد تجربه‌محور، طي کنند.
 وي شبكه سازي در بحث بازارسازي به منظور كاهش هزينه‌ها و ايجاد برندسازي را از جمله مهم‌ترين عوامل تاثيرگذار عنوان كرد و گفت: جهاد دانشگاهي در راستاي توانمندسازي و آموزش با وجود افراد متخصص و دارا بودن مراکز آموزشي کوتاه مدت تخصصي در سطح استان، نقش موثري در آموزش و توانمندسازي، براي متقاضيان راه اندازي کسب و کارهاي خانگي ايفا خواهد کرد.