11 : 20
امروز چهار شنبه 04 ارديبهشت 1398 -
اخبار : عمومی

رییس جهاددانشگاهی قزوین عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف بهترین راه تحقق شعار سال

رییس جهاددانشگاهی واحد قزوین گفت: باید با اقدام و عمل از کالای ایرانی حمایت کرد و در همین راستا فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف مردم یکی از بهترین راه‌هاست.
تاریخ : يكشنبه 26 فروردين 1397
ساعت: 1 : 12   بازدید کنندگان : 135 نفر
  نسخه چاپی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی قزوین، فرشاد پیله‌چی رییس جهاددانشگاهی واحد استان قزوین در ارتباط با عنوان سال جدید اظهار کرد: روش عمل و اقدامات جهاددانشگاهی همواره براساس اصول اقتصاد مقاومتی استوار است و این مجموعه توانسته به سهم خود در پیشبرد و تحقق اقتصاد مقاومتی به دولت محترم کمک کند.
وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در تحقق راهبرد تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری خود را موظف و مسوول می‌داند عنوان کرد: باور ما این است که نه تنها روی کاغذ و با بخشنامه، بلکه با اقدام و عمل باید از کالای ایرانی حمایت کرد و در همین راستا فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف مردم یکی از بهترین راه‌هاست.
رییس جهاددانشگاهی قزوین عنوان کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک دستگاه اجرایی با توجه به حضور خود در بخش‌های دانشگاهی و دارا بودن بدنه دانشجویی مأموریت‌هایی را برای فرهنگ‌سازی و برنامه‌های فرهنگی مبتنی بر ترویج استفاده از کالای ساخت داخل را اجرا خواهد کرد تا با کمک دانشجویان بتوانیم این فرهنگ را در جامعه ایجاد کنیم.
پیله‌چی عنوان کرد: البته من معتقدم که امروز آمادگی مناسبی در مردم برای پیوستن به یک پویش بزرگ و فرهنگ‌ساز وجود دارد تا با حمایت از کالای ایرانی بتوانند کمک بزرگی به رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد شغل و رفع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کرده و از کار و سرمایه ایرانی هم حمایت کنند.
وی ادامه داد: البته بخش مهمی از  مفهوم حمایت به تولید کنندگان نیز باز می‌گردد، بدون شک ارتقای کیفیت کالاهای تولید شده توسط تولیدکنندگان و ضرورت پرداختن به تحقیق و توسعه توسط آن‌ها در جلب اعتماد عمومی به کالای ایرانی و استقبال از آن اثرگذار است.
رییس جهاددانشگاهی قزوین به نقش رسانه‌ها در پیشبرد فرهنگی عنوان سال اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها امروز باید به مثابه یک دانشگاه عمومی رفتار کنند و به مردم بیاموزند که حمایت از تولیدات داخلی، حمایت از حاصل دسترنج کارگران کشورمان و حمایت از آنچه که خودمان تولید می‌کند، گره بزرگی را از مشکلات اقتصادی، تورم، رکود، بحران شغل و غیره خواهد گشود و رسانه‌ها باید این واقعیت را به مردممان بیاموزند که اگر خودمان کالای تولید شده کارگران خودمان را نخریم و مصرف نکنیم، بازار آن را نابود کرده‌ایم و این یعنی تشدید بیکار، رکود و مشکلات اقتصادی.
فرشاد پیله‌چی در پایان با اظهار امیدواری از اینکه در سال جاری همه بخش‌ها هماهنگ و همراه با هم به سوی تحقق شعار سال حرکت کنند عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای جهاددانشگاهی در این باره به زودی تدوین و اجرایی خواهد شد.



امکانات خبر - ارسال برای دوستان - نظرات
(Show Details...)
 

 

مناسبت روز
عناوین اصلی
نمايه ها
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران
پیوندها
سایت قدیم
صفحه جهاددانشگاهی در آپارات
جهاددانشگاهی و واحدهای سازمانی آن در یک نگاه
کتاب رهنمود
کانال جهاددانشگاهی
معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی
معاونت آموزشی جهاددانشگاهی
معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی
سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان
خبرگزاری ایسنا
خبرگزاری ایکنا
خبرگزاری سینا پرس